Wednesday, January 26, 2011

Tudung?

assalamualaikum..

perasan tak? apa? tak perasan? buta ke apa ni? hahahaha.. tak kan la korang tak perasan? btol tak perasan ni? perasan apa? huhuhu.. tak ada apa pun.. hahahha.. bukan, aku just nak kongsi cerita dengan korang, aku buka FB, aku tengok ramai sangat orang jual tudung, macam2 fesyen, cantik2 plak tu.. aku pelik juga kenapa sekarang makin ramai jual tudung. hahahaha.. kalau korang perasan, zaman mak2 kita dulu susah sangat nak jumpa orang yang bertudung kan? kebanyakkan free hair dan kebanyakan seksi2 hahahha.. macam cerita dalam tv zaman2 dulu, jarang benar aku tengok orang perempuan bertudung.

tapi trend sekarang da berubah kan.. kalau pergi town, semua bertudung. manis je muka hehehe.. ada yang labuh, ada yang singakat, ada yang pakai tudung tapi macam tak pakai hahaha.. rambut sejemput terkeluar huhuhu.. apa2 je la.. fesyen la kata kan. fesyen tu fesyen gak tapi hukum agam jangan dilupakan. selalu berpegang teguh dalam beragama hehehe.. tapi tu la, zaman dulu even dorang tak pakai tudung pun masih lagi jaga tatasusila sebagai orang islam. tak pulak dengar isu buang bayi, gugur kan bayi.

yang peliknya zaman wanita bertudung ni plak banyak berlaku kes sedemikian. kenapa ek? kat mana la silapnya tu? kat tudung tu ke? hehehehe.. aku rasa tak kot, tudung tu bukan sebab kepada semua ni, tudung hanya fesyen. tapi pemikiran manusia ni yang kita tak tau. aku harap lepas ni ramai la lagi wanita bertudung ok, bukan setakat bertudung jew, tapi bersopan la ketika mengenakan tudung. jangan jadikan tudung tu sebagai topeng je. untuk menutup segala keburukkan. da salah la tu hehehe.. aku bukan nk kondem sape2 tapi sape yang makan cili, die terasa la pedasnya yerk?  hehehhee.. aku minta maaf, aku bukan tak menyokong wanita bertudung, cuma bertudung la dengan ikhlas dan bukan kerana fesyen semata-mata hehehe..

Mrx: pasni nak jual tudung gak la.. hahahaha..

Comments
1 Comments

1 comments:

Nadzmer Azrai said...

yup, skang makin ramai orang yang bertudung boleh dijumpai. baguslah kalo cmtu.

kalo nk jual, jual secara bundle je, murah dan berkualiti haha :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top